Kaï-Chun Chang

Born in Taipei in 1989, lives and work in Paris.

Kaï-Chun Chang is a Taiwanese artist based in Paris. His works span different media such as painting, collage and photography. His creation focusses primarily on the representation of light and space, and their subtle pictural relationship.

In his paintings, with repeated crossovers formed by slow and gentle gestures, the diluted paint accumulates and embodies the different spectra of light. Working on the notion of screen, primary and refined forms appear in his works as pictorial spaces, whether they are epidermal and deep or floating and luminous. These forms are places that invoke fragments of memory and pure sensations. They appear as quiet interior landscapes who invite for contemplation. « Obviously, one could say that Kaï-Chun Chang’s painting is a screen. While it seems to represent something that one would believe to be empty or absent, it actually makes the eye palpitate and diffuses a light that crosses both space and time in their stratified thickness. When images and words melt, air, color and light take over, offering, through a deep work on the surface and what it contains, an abstract pictoriality that persists and makes a materiality appear that hides or lets appear, shimmers, (a)perceives, in a soft and vague optical vibration. An exercise all in nuances where are interposed surfaces of separation through which filters a glance sometimes absorbed, sometimes absent. « My mirror, your window ». Is I another? Cradled by a constant back and forth between inside and outside, surface and depth, near and far, opacity and transparency, the (con)fusion appears, and with it, a certain « pictorialist » metaphysics in or at the edge of which the eye and the mind stand. » Anne LouVicente

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Né à Taipei en 1989, vit et travaille à Paris.

« De toute évidence, l’on pourrait dire de la peinture de Kaï-Chun Chang qu’elle fait écran. Alors qu’elle semble figurer quelque chose que l’on croirait vide ou absent, elle fait en réalité palpiter l’œil et diffuse une lumière traversant autant l’espace que le temps dans leur épaisseur stratifiée. Quand fondent les images et les mots, air, couleur et lumière prennent le dessus, offrant, par un profond travail sur la surface et ce qu’elle contient, une picturalité abstraite qui persiste et fait advenir une matérialité qui occulte ou laisse transparaître, miroiter, (a)percevoir, dans une douce et vague vibration optique. Un exercice tout en nuances où s’interposent des surfaces de séparation à travers lesquelles filtre un regard tantôt absorbé, tantôt absent. « Mon miroir, ta fenêtre ». Je est-il un autre ? Bercée par un va-et-vient constant entre intérieur et extérieur, surface et profondeur, proche et lointain, opacité et transparence, la (con)fusion apparaît, et avec elle, une certaine métaphysique « picturaliste » dans ou au bord de laquelle se tiennent l’œil et l’esprit. » Anne LouVicente 

Vue de l'exposition, Ce qui reste entre temps, galerie l'Inlassable, ParisVue de l’exposition, Ce qui reste entre temps, galerie l’Inlassable, Paris
Kai-Chun Chang, 07.05.2020 II, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 200 x 130 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, 07.05.2020 II, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 200 x 130 cm / 78,7 x 51,1 inches
Kai-Chun Chang, 06.04.2020 I, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, 06.04.2020 I, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm / 18,1 x 14,1 inches
Vue d’accrochage (DNSAP), 2017 aux Beaux-Arts de Paris
Kai-Chun Chang, 09.04.2020 III, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, 09.04.2020 III, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm / 18,1 x  14,1 inches
Kai-Chun Chang, 09.04.2020 III, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, 09.04.2020 III, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm / 18,1 x 14,1 inches
Kai-Chun Chang, 27.04.2020 I, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, 27.04.2020 I, 2020, acrylic and printmaking inks on paper, 46 x 36 cm / 18,1 x 14,1 inches
Des lumières lointaines se répètent sur l'espri no.3, 2019, acrylique sur toile, 65 x 54 cm, Joyce Gallery, Paris Kaï-Chun Chang, Des lumières lointaines se répètent sur l’esprit no.3, 2019, acrylique sur toile, 65 x 54 cm / 25,5 x 21,2 inches (Joyce Gallery, Paris)
Kai-Chun Chang, Galerie L'Inlassable, Paris, Mon miroir, ta fenêtre n°4, 2017, acrylic on canvas, 73 x 54 cm Kaï-Chun Chang, Mon miroir, ta fenêtre n°4, 2017, acrylic on canvas, 73 x 54 cm/ 28,7 x 21,2 inches
Kai-Chun Chang, Galerie L'Inlassable, Schéma, 2017, jet d'encre sur papier photo hahnemühle, 52,5 x 41,5 cm, galerie l'inlassable, Paris Kaï-Chun Chang, Schéma, 2017, jet d’encre sur papier photo hahnemühle, 52,5 x 41,5 cm / 20,6 x 16,3 inches
Kai-Chun Chang, Galerie L'Inlassable, Paris, Décalage horaire, 2017, acrylic on canvas, 130 x 240 cm Kaï-Chun Chang, Décalage horaire, 2017, acrylic on canvas, 130 x 240 cm / 51,1 x 94,4 inches
Kai-Chun Chang, galerie l'inlassable, Paris, Passage n°3, 2017, acrylique sur toile, chaque partie 130 x 97 cmKaï-Chun Chang, Passage n°3, 2017, acrylique sur toile, chaque partie 130 x 97 cm / each part 51,1 x 38,1 inches
Kai-Chung Chang, galerie l'inlassable, Paris, Passage n°8, 2020, acrylique sur toile, chaque partie 120 x 100 cmKaï-Chun Chang, Passage n°8, 2020, acrylique sur toile, chaque partie 120 x 100 cm / 47,2 x 39,3 inches ( Vue d’installation de l’exposition, pendant la résidence d’artiste au Musée Bernard Boesch, Le Pourliguen)

Selected Solo exhibitions

2020 Slide Marker, L’AMAP Saint-Malo, Saint-Malo

2018 Ce qui reste entre temps, Galerie l’inlassable, Paris 2017 Mon miroir, Ta fenêtre, exposition diplôme (DNSAP) 2016 Images à Profil Perdu, Galerie Paris Horizon, Paris 2010 Je trouve des champs de l’autre par ici !, Galerie 8 1⁄2, Taipei

Selected Group exhibitions

2019 Theoreme Editions, Joyce Gallery, Paris Fugue, Abbaye de Léhon, Dinan On View, Galerie Vitrine 65, Paris

2018 Novembre à Vitry, Galerie municipale Identité – Photo Saint-Germain, Galerie l’inlassable, Paris 2016 Rencontres, La cour des arts, Saint-Rémy de Provence Musée de la chasse et de la nature, Paris ArtStudentWeek, Centre Pompidou, Paris 2015 Une villa Médicis en Provence, Les Baux de Provence À la Source de la lumière, Galerie Lacaux, Saint-Rémy de Provence 2014 Palèmètrèbo # 4, Palais Jacques Cœur, Bourges 2013 Le Musée des Regards – D’abord les forêts / Opus 4, La Maison Laurentine, France 2012 The Sea of Vermillion, Galerie Nord et Sud, Taipei 2011 INVITRAUX #2, Le musée de l’Hospice Saint-Roch d’Issoudun

Prizes/Rewards

2018 Nominate – Prix international de peinture de Vitry sur Seine

Residencies

2020 Musée Bernard Boesch, La Baule La cour des arts, Saint Rémy de Provence

2019 Ateliers du Plessix-Madeuc, Dinan